Πρόστιμο €39.821.000 της Ευρωπαικής Επιτροπής στην εταιρία GUESS για Geo-Blocking

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή επέβαλε την 17.12.2018 πρόστιμο στην εταιρεία ειδών ένδυσης Guess € 39.821.000 λόγω του περιορισμού λιανοπωλητών από τη διαφήμιση μέσω διαδικτύου και τη διασυνοριακή πώληση σε καταναλωτές από άλλα κράτη μέλη («geo-blocking»), κατά παράβαση των κανόνων ανταγωνισμού της ΕΕ.

Η εταιρία GUESS σχεδιάζει ρούχα και αξεσουάρ, τα διανέμει και αδειοδοτεί την πώλησή τους κάτω από διάφορα εμπορικά σήματα, όπως το «GUESS?» και το «MARCIANO». Η Guess διαθέτει σύστημα επιλεκτικής διανομής στον Ευρωπαϊκό Οικονομικό Χώρο (ΕΟΧ), όπου οι εξουσιοδοτημένοι λιανοπωλητές επιλέγονται βάσει κριτηρίων ποιότητας.

Οι εταιρείες στον ΕΟΧ είναι γενικά ελεύθερες να δημιουργήσουν το σύστημα διανομής που τις εξυπηρετεί καλύτερα, συμπεριλαμβανομένων συστημάτων επιλεκτικής διανομής, στα πλαίσια των οποίων τα προϊόντα μπορούν να πωληθούν μόνο από προεπιλεγμένους εξουσιοδοτημένους πωλητές. Ωστόσο, τα συστήματα αυτά πρέπει να συμμορφώνονται με τους κανόνες ανταγωνισμού της ΕΕ.

Συγκεκριμένα, οι καταναλωτές πρέπει να είναι ελεύθεροι να αγοράζουν από οποιονδήποτε λιανοπωλητή εξουσιοδοτημένο από έναν κατασκευαστή, εντός και εκτός συνόρων του τόπου κατοικίας τους. Ταυτόχρονα, οι εξουσιοδοτημένοι λιανοπωλητές πρέπει να είναι ελεύθεροι να προσφέρουν τα προϊόντα που καλύπτονται από τη σύμβαση διανομής online, να τα διαφημίζουν και να τα πωλούν διασυνοριακά, όπως και να καθορίζουν τις τιμές μεταπώλησης.

Η έρευνα της Ευρωπαικής Επιτροπής διαπίστωσε ότι οι συμφωνίες διανομής της Guess περιόρισαν τους εξουσιοδοτημένους λιανοπωλητές ως προς τα εξής:

-Να χρησιμοποιούν τα εμπορικά σήματα της Guess για σκοπούς διαφήμισης μέσω διαδικτυακής αναζήτησης.
-Να πωλούν στο διαδίκτυο χωρίς προηγούμενη ειδική εξουσιοδότηση από την Guess. Η εταιρεία είχε πλήρη διακριτική ευχέρεια για αυτή την εξουσιοδότηση, η οποία δεν βασιζόταν σε συγκεκριμένα κριτήρια ποιότητας.
-Να πωλούν σε καταναλωτές που βρίσκονται εκτός των εγκεκριμένων εδαφικών περιοχών λιανικής πώλησης.
-Να επιδίδονται σε διασταυρούμενες πωλήσεις μεταξύ εξουσιοδοτημένων χονδρεμπόρων και λιανοπωλητών.
-Να αποφασίζουν ανεξάρτητα τη λιανική τιμή στην οποία θα πωλούν προϊόντα Guess.

Οι παραπάνω παράνομες συμφωνίες επέτρεψαν στην Guess να διχοτομήσει τις ευρωπαϊκές αγορές. Η Επιτροπή παρατήρησε ότι στις χώρες της Κεντρικής και Ανατολικής Ευρώπης (Βουλγαρία, Κροατία, Τσεχία, Εσθονία, Ουγγαρία, Λετονία, Λιθουανία, Πολωνία, Ρουμανία, Σλοβακία και Σλοβενία) οι τιμές λιανικής των προϊόντων Guess είναι κατά μέσο όρο 5-10% υψηλότερες από ό, τι στη Δυτική Ευρώπη.

Βάσει των ανωτέρω, η Επιτροπή κατέληξε στο συμπέρασμα, ότι οι παράνομες πρακτικές της Guess, τις οποίες η εταιρεία ανέλαβε μέχρι τις 31 Οκτωβρίου 2017, στερούσαν από τους ευρωπαίους καταναλωτές ένα από τα βασικά πλεονεκτήματα της ενιαίας ευρωπαϊκής αγοράς, δηλαδή τη δυνατότητα να προβαίνουν σε διασυνοριακές αγορές, αναζητώντας καλύτερους και συμφεροτερους όρους κτήσης προιόντων.

Διαβάστε περισσότερα, εδώ

Θυμηθείτε κι αυτά
prev next

Πριν φύγετε

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *