Παραπλανητική η διαφήμιση φαρμακευτικών προϊόντων εφόσον δεν ανταποκρίνεται στις εγκεκριμένες ενδείξεις αυτών

Παρασκευαστής ομοιοπαθητικών προϊόντων που είχαν εγκριθεί από το Γερμανικό Ομοσπονδιακό Ινστιτούτο Ιατροφαρμακευτικών Προϊόντων (Bundesinstitut für Arzneimittel und Medizinprodukte) ως σκευάσματα ενάντια στις «φλεγμονές του αυτιού, της μύτης και του φάρυγγα», διαφήμισε τα προϊόντα του σε ένα περιοδικό, μεταξύ άλλων, και ως ικανά να καταπολεμήσουν «γρήγορα και αποτελεσματικά» την οξεία ρινίτιδα και χρόνια ιγμορίτιδα και να δράσουν ως «αποσυμφορητικά και αντιφλεγμονώδη, αναπτύσσοντας αναζωογονητική επίδραση επί της ρινικής βλεννογόνου». Σύμφωνα με τη διαφήμιση, μέσω του σκευάσματος είναι δυνατό να διαλυθεί η βλέννα, καθώς και να απαλλαγεί ο ασθενής από παρενέργειες, όπως η εξάντληση, η πίεση της κεφαλής, το φτέρνισμα και ο κνησμός.

Ένα άλλο ομοιοπαθητικό φάρμακο, το οποίο είχε εγκριθεί για την αντιμετώπιση «νευρολογικών διαταραχών, όπως αϋπνία και ανησυχία», είχε διαφημιστεί από τον παρασκευαστή στο περιοδικό, μεταξύ άλλων, ως σκεύασμα που προωθεί τη «γαλήνη και ηρεμία» και ενισχύει το ανοσοποιητικό σύστημα, αποκαθιστώντας τη σωματική και ψυχική ισορροπία.

Τα διαφημιστικά αυτά μηνύματα προσβλήθηκαν ως παραπλανητικά, αιτίαση που πράγματι έγινε δεκτή από το αρμόδιο γερμανικό δικαστήριο (OLG Koblenz, 27.01.2016 – 9 U 895/15). Σύμφωνα με το δικαστήριο, επρόκειτο για εν μέρει παραπλανητική διαφήμιση, διότι η υποστηριζόμενη θεραπευτική επίδραση των προϊόντων δεν περιλαμβάνεται στις εγκεκριμένες ενδείξεις τους και δεν αποδεικνύεται έγκυρα από μια επιστημονική μελέτη.

Θυμηθείτε κι αυτά
prev next

Πριν φύγετε

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *