Μελέτη για τον ευάλωτο καταναλωτή από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή

Με αφορμή και την παγκόσμια ημέρα καταναλωτή που γιορτάστηκε την 15η Μαρτίου, μοιραζόμαστε μαζί σας την Αναφορά για την «ευπάθεια των καταναλωτών σε βασικές αγορές στην Ευρωπαϊκή Ένωση», που εκπονήθηκε από το London Economics, VVA Consulting and Ipsos Mori consortium κατ’ εντολή της Ευρωπαϊκής Επιτροπής και κυκλοφόρησε την 16.01.2016.

Στην πολυσέλιδη αυτή Αναφορά επιχειρείται μια κατηγοριοποίηση των λόγων που κάνουν ευάλωτο τον Ευρωπαίο καταναλωτή. Σύμφωνα με τα πορίσματα αυτής, οι αιτίες ευπάθειας είναι πέντε και διακρίνονται σε παράγοντες προσωπικούς (ηλικία, φύλο κλπ.), συμπεριφορικούς (επιπολαιότητα, ματαιοδοξία κλπ.), περιστασιακούς (π.χ. οικογενειακή κατάσταση, πρόσκαιρη οικονομική δυσχέρεια, εργασιακές συνθήκες κ.α.), σχετικούς με την πρόσβαση σε πληροφόρηση κλπ. και με τη δομή της εκάστοτε εμπορικής αγοράς. Η Αναφορά αυτή, που επίσης συγκρίνει τα επίπεδα ευπάθειας των καταναλωτών από κράτος σε κράτος και κατατάσσει τη χώρα μας στη χειρότερη θέση, αναδεικνύει ως πιο πολύπλοκες και επικίνδυνες αγορές για τον Ευρωπαίο καταναλωτή, αυτή της ενέργειας και των οικονομικών υπηρεσιών. Προτείνει δε να λαμβάνονται υπόψη τα στοιχεία αυτά από την ΕΕ κατά την ενάσκηση του νομοθετικού της έργου, ώστε οι εκδιδόμενες διατάξεις να ανταποκρίνονται στις πραγματικές ανάγκες προστασίας του Ευρωπαίου καταναλωτή.

Διαβάστε την Αναφορά εδώ.

Θυμηθείτε κι αυτά
prev next

Πριν φύγετε

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.