Οι επιδράσεις του ηλεκτρονικού μάρκετινγκ στη συμπεριφορά των ανηλίκων

Μέσα στο Μάη του 2016, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή δημοσίευσε μελέτη  σε σχέση με τις επιδράσεις του ηλεκτρονικού μάρκετινγκ στη συμπεριφορά της ευάλωτης ομάδας των ανήλικων καταναλωτών. Η μελέτη αυτή, που μετρά πάνω από 400 σελίδες, αναλύει καταρχάς τις νέες τεχνολογικές δυνατότητες του online μάρκετινγκ. Καταδεικνύει ότι αυτό χαρακτηρίζεται από ολοένα μεγαλύτερη αδιαφάνεια και λειτουργεί κεκαλυμμένα και επιθετικά προς τον ανήλικο. Ιδιαίτερα δημοφιλές έχει γίνει άλλωστε το μάρκετινγκ που ενσωματώνεται σε ηλεκτρονικά παιχνίδια (In-Game-Advertising), το οποίο συχνά παρασύρει τα παιδιά σε χρεώσεις και πεπλανημένη διάθεση προσωπικών δεδομένων. Επίσης, μεγάλη ανάπτυξη γνωρίζει η διαφήμιση μέσω social media.

Στη μελέτη αναπτύσσεται το υφιστάμενο νομικό πλαίσιο για τη ρύθμιση του θέματος, το οποίο περιλαμβάνει την Οδηγία 2005/29 για τις αθέμιτες εμπορικές πρακτικές, την Οδηγία 2011/83 για τα δικαιώματα του καταναλωτή στα πλαίσια καταναλωτικών συμβάσεων, τα Νομοθετήματα για την προστασία των προσωπικών δεδομένων, την Οδηγία για το ηλεκτρονικό εμπόριο κλπ. Επισημαίνεται ότι, παρά την πληθώρα νομοθετικών πρωτοβουλιών, που μάλιστα σε μεγάλο βαθμό επέφεραν μέγιστη εναρμόνιση της προστασίας του καταναλωτή στην ΕΕ, ο ανήλικος καταναλωτής δεν θωρακίζεται απέναντι στα σύγχρονα διαφημιστικά τρικ. Η μελέτη προτείνει, λοιπόν, πολιτικές για την κάλυψη των νομοθετικών κενών.

Διαβάστε την εδώ.

Θυμηθείτε κι αυτά
prev next

Πριν φύγετε

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.