Όταν το μάρκετινγκ με αξιολογήσεις γυρίζει μπούμερανγκ

OLG Schleswig 9U 134/21 της 16.02.2022 για τις αρνητικές αξιολογήσεις επιχειρήσεων στο διαδίκτυο


Μεσιτης προσέφυγε στο παραπάνω δικαστήριο στη Γερμανία, επικαλούμενος προσβολή της επαγγελματικής του υπόληψης από αρνητική κριτική στο Google Places και αιτούμενος την απομάκρυνση αυτής από την κοινή θέα. 

Η κριτική προερχόταν από δυσαρεστημενο υποψήφιο αγοραστή, που είχε ζητήσει από τον μεσίτη να μεσολαβήσει για σύναψη αγοραπωλησίας με τιμή κατώτερη από την αναγραφόμενη σε σχετική αγγελία. Ο μεσιτης απάντησε ότι δεν ασχολείται με “ασόβαρες” προσφορές και ότι δεν θεωρει τον ενδιαφερόμενο ως “πελάτη”, εφόσον πελάτης είναι οποίος έχει ήδη αγοράσει. Κατόπιν τούτου ο τελευταίος προέβη σε αρνητική αξιολόγηση του μεσιτικού γραφείου στο διαδίκτυο, χαρακτηριζοντας τον μεσίτη αλαζόνα, χωρίς ίχνος διάθεσης για βοήθεια. Έδωσε δε 1/5 αστέρια στην επιχείρηση. 

Το δικαστήριο που επεληφθη απέρριψε την αγωγή του μεσιτη περί άρσης της προσβολής, κάνοντας δεκτό ότι η αρνητική κριτική καλύπτεται από την ελευθερία της γνώμης, εφόσον βασιζεται σε αληθινα γεγονότα. Άλλωστε, ο ίδιος ο έμπορος είχε επιζητήσει τη δημοσίευση αξιολογησεων στα πλαίσια άσκησης μάρκετινγκ για την επιχείρησή του. Η απαγόρευση ανάρτησης αρνητικών σχολίων προκειμένου να προστατευτεί το προφίλ της επιχείρησης θα λειτουργούσε εις βάρος των συμφερόντων του καταναλωτή.  

 
Θυμηθείτε κι αυτά
prev next

Πριν φύγετε

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.