Πόρισμα ΕΟΔΑΣΑΑΜ για τα Τέμπη

Στη δημοσιότητα δόθηκε το πόρισμα του Εθνικού Οργανισμού Διερεύνησης Αεροπορικών και Σιδηροδρομικών Ατυχημάτων και Ασφάλειας Μεταφορών, το οποίο στη συνέχεια θα σταλεί στον εφέτη ανακριτή έτσι ώστε να περιληφθεί στη δικογραφία για τα Τέμπη. Συνολικά, το πόρισμα υπογραμμίζει ότι το δυστύχημα ήταν αποτέλεσμα συνδυασμού ανθρώπινων λαθών, διαχρονικών ελλείψεων σε υποδομές και ανεπαρκούς εκπαίδευσης του προσωπικού. Προτείνει, δε, μια σειρά από άμεσα, βραχυπρόθεσμα και μακροπρόθεσμα μέτρα για τη βελτίωση της ασφάλειας και της λειτουργίας των σιδηροδρομικών μεταφορών στην Ελλάδα.

Υπενθυμίζεται ότι την 28 Φεβρουαρίου 2023, η επιβατική αμαξοστοιχία IC-62, με 352 επιβαίνοντες, αναχώρησε από τη Λάρισα στις 23:05. Την ίδια στιγμή, εμπορική αμαξοστοιχία 63503 κατευθυνόταν προς τη Λάρισα. Στις 23:18, οι δύο αμαξοστοιχίες συγκρούστηκαν μετωπικά με ταχύτητες 150 χλμ./ώρα (επιβατική) και 90 χλμ./ώρα (εμπορική). Η σύγκρουση προκάλεσε έκρηξη και φωτιά, οδηγώντας στον θάνατο 57 ατόμων και τον σοβαρό τραυματισμό 81.

Σύμφωνα με το πόρισμα, το δυστύχημα προήλθε από:

  • Ανθρώπινο λάθος: Ο σταθμάρχης της Λάρισας δεν τοποθέτησε σωστά τις αλλαγές τροχιάς, με αποτέλεσμα η επιβατική αμαξοστοιχία να κινηθεί σε λάθος γραμμή. Ο μηχανοδηγός της IC-62 δεν επιβεβαίωσε μέσω ανατροφοδότησης την προφορική εντολή αναχώρησης.
  • Συστημικές δυσλειτουργίες: Καταγράφονται σοβαρές καθυστερήσεις στην υλοποίηση συμβάσεων για την αναβάθμιση του σιδηροδρομικού δικτύου, με χαρακτηριστικό παράδειγμα τις αλλεπάλληλες παρατάσεις της σύμβασης 717/14. Επιπλέον, η ηλεκτρική σηματοδότηση στο τμήμα Λάρισα-Θεσσαλονίκη ήταν εκτός λειτουργίας από το 2019 λόγω πυρκαγιάς, ενώ η διαχείριση της κυκλοφορίας γινόταν μέσω τηλεφωνικών επικοινωνιών.

    Ελλιπής εκπαίδευση προσωπικού: Το πόρισμα αναφέρει ανεπαρκή εκπαίδευση των σταθμαρχών, με ελλείψεις τόσο στον θεωρητικό όσο και στον πρακτικό τομέα. Επίσης, επισημαίνεται η ανάγκη καθορισμού ανώτατου ορίου ηλικίας για μετατάξεις σε κρίσιμες θέσεις, καθώς και για αξιολόγηση δεξιοτήτων, όπως η γνώση χειρισμού ηλεκτρονικών υπολογιστών.

Διαβάστε το πόρισμα σε πλήρες κείμενο εδώ (Πηγή: in.gr) 

 
Θυμηθείτε κι αυτά
prev next

Πριν φύγετε

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *