Η Βαυαρία χάνει τη δίκη για την ονομασία “Neuschwanstein”

Το Κάστρο Νοϊσβάνσταϊν (γερμανικά: Schloss Neuschwanstein) είναι παλάτι του 19ου αιώνα το οποίο βρίσκεται σε λόφο πάνω από το χωριό Σβάνγκαου, κοντά στο Φύσεν, στη νοτιοδυτική Βαυαρία, στη Γερμανία.  Αποτελεί διαχρονικά πόλο έλξης τουριστών από όλο τον κόσμο, στηρίζοντας την τοπική οικονομία. Το κρατίδιο της Βαυαρίας έχει κατοχυρώσει την ονομασία Neuschwanstein ως εμπορικό σήμα.

Συναφώς αξίζει να υπομνησθεί, ότι τα Ευρωπαικά Δικαστήρια χρειάστηκε να εξετάσουν ειδικά το ζήτημα, εάν το σήμα αυτό συμβιβάζεται με το άρθρο 7 παρ. 1 στοιχ. γʹ Κανονισμού 2017/1001 όταν χρησιμοποιείται προς διάκριση αναμνηστικών αντικειμένων από την περιοχή. Η διάταξη εισάγει λόγο απόλυτου απαραδέκτου καταχώρισης σημάτων, που αποτελούνται αποκλειστικά από σημεία ή ενδείξεις ικανά να υποδηλώσουν (μεταξύ άλλων) τη γεωγραφική προέλευση του διακρινόμενου προϊόντος ή της υπηρεσίας. Σύμφωνα με την απόφαση C-488/16P του ΔΕΕ, το κάστρο του Neuschwanstein είναι πρωτίστως μουσειακός χώρος, του οποίου πρωταρχικός σκοπός δεν είναι η παραγωγή ή εμπορία αναμνηστικών ειδών ή η παροχή υπηρεσιών, αλλά η διατήρηση της πολιτιστικής κληρονομιάς. Συνεπώς, το κάστρο αυτό δεν είναι γνωστό για τα αναμνηστικά είδη τα οποία πωλεί ή για τις υπηρεσίες τις οποίες παρέχει. Καθόσον, λοιπόν, το εν λόγω κάστρο δεν αποτελεί, καθαυτό, τόπο παραγωγής αγαθών ή παροχής υπηρεσιών, το επίμαχο σήμα δεν μπορεί να αποτελεί ένδειξη της γεωγραφικής προελεύσεως των προϊόντων και των υπηρεσιών που διακρίνει. 

Στην υπόθεση που απασχόλησε προσφάτως τα γερμανικά δικαστήρια, ο δικαιούχος του εν λόγω σήματος θεώρησε ότι το όνομα “Explorer Hotel Neuschwanstein” για ξενοδοχείο που βρίσκεται 24 χλμ. μακριά από το κάστρο, προσβάλλει τα δικαιώματά του, προκαλώντας σύγχυση στο κοινό περί υποτιθέμενης οικονομικής σύνδεσης του παραβάτη με το αξιοθέατο ή τον φορέα διαχείρισης αυτού. Άσκησε για τον λόγο αυτόν αγωγή κατά του ξενοδοχείου ενώπιον του Ανώτατου Περιφερειακού Δικαστηρίου Μονάχου, ζητώντας άρση της προσβολής και παράλειψη αυτής στο μέλλον, όπως και 150.000 ευρώ αποζημίωση.

Το δικαστήριο απέρριψε την αγωγή, κάνοντας δεκτό ότι εν προκειμένω δεν συνέτρεχε κίνδυνος σύγχυσης του ενδιαφερόμενου κοινού. Συγκεκριμένα, ο μέσος καταναλωτής (τουρίστας) μπορούσε να κατανοήσει ότι η λέξη Neuschwanstein χρησιμοποιείται περιγραφικά από το ξενοδοχείο, υποδεικνύοντας την εγγύτητα στο θέρετρο.

Διαβάστε περισσότερα, εδώ.

 
Θυμηθείτε κι αυτά
prev next

Πριν φύγετε

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *