Μήπως…θα έπρεπε να απαγορευτούν τα laptops & tablets στα αμφιθέατρα;

«Laptops Are Great. But Not During a Lecture or a Meeting.»

Είναι ο τίτλος άρθρου των New York Times, που αφορά την νέα τάση στα πανεπιστήμια, αλλά και σε συνεδριακούς χώρους και σε χώρους επαγγελματικών συσκέψεων, να επιχειρείται η δαχτυλογράφηση σημειώσεων απευθείας σε ηλεκτρονικό υπολογιστή, δηλ. χωρίς να μεσολαβήσει χειρόγραφο. Υποστηρίζεται ότι η χρήση ηλεκτρονικών υπολογιστών και ταμπλετών την ώρα του μαθήματος στα Πανεπιστήμια τελικώς αποσπά τους φοιτητές και τους ωθεί να δαχτυλογραφούν πιστά τις παραδόσεις που ακούνε, χωρίς να επεξεργάζονται τις πληροφορίες και να τις κατανοούν. Το άρθρο επιχειρηματολογεί πειστικά σε σχέση με τα παραπάνω.

Πράγματι, η δαχτυλογράφηση σε ηλεκτρονικό υπολογιστή είναι πιο γρήγορη και εύκολη από το γράψιμο με το χέρι. Ο φοιτητής κρατώντας χειρόγραφες σημειώσεις επιχειρεί λοιπόν να προφτάσει τον Καθηγητή, να συντμήσει όσα ακούει ή να καταγράψει το τελικό συμπέρασμα από κάθε ζήτημα. Συνεπώς, κρατώντας σημειώσεις με τον παραδοσιακό τρόπο ο εκπαιδευόμενος επεξεργάζεται τις πληροφορίες που δέχεται και τις αφομοιώνει.

Αντίθετα, πληκτρολογώντας τις παραδόσεις απευθείας σε ηλεκτρονικό αρχείο κειμένου ο εκπαιδευόμενος καταλήγει να αναπαράγει πιστά τις πληροφορίες, σαν να τις αντιγράφει, χωρίς να σκέφτεται όσα ακούει. Μελέτες αποδεικνύουν ότι εκείνοι οι φοιτητές που πάνε με Η/Υ στα μαθήματα εν τέλει δεν αποδίδουν και έχουν χειρότερους βαθμούς από όσους μένουν πιστοί στον παραδοσιακό τρόπο γραφής.

Ο συντάκτης του εν λόγω άρθρου παραδέχεται βέβαια, ότι η χρήση της τεχνολογίας στην εκπαίδευση (π.χ. χρήση εποπτικών μέσων διδασκαλίας, ίντερνετ) μπορεί να κάνει το μάθημα πιο διαδραστικό και να βοηθήσει τον εκπαιδευόμενο να αντιληφθεί δυσνόητες έννοιες μέσα από ζωντανά παραδείγματα, εικόνες, αναδρομή σε ηλεκτρονικά λεξικά ή άλλες πηγές. Παρόλα αυτά, φαίνεται αποτελεσματικότερο να ρυθμίζεται η χρήση των παραπάνω μέσων και μεθόδων από τον εκπαιδευτή, με γνώμονα σαφώς την καλύτερη μεταδοτικότητα τις διδασκαλίας και τη μεγαλύτερη συμμετοχή των σπουδαστών στη διαδικασία της μάθησης.

Ενδιαφέρον ζήτημα…διαβάστε το άρθρο, εδώ

Θυμηθείτε κι αυτά
prev next

Πριν φύγετε

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *