Η Google ακυρώνει το σήμα “GOOGLE CAR”
Με τις πρόσφατες (01.02.23) αποφάσεις του στις υποθέσεις Τ-568 & Τ-569/21, το ΓενΔικΕΕ επικύρωσε αντιστοίχως τις αποφάσεις του EUIPO με τις οποίες απορρίφθηκε αίτηση επιχείρησης να καταχωρήσει ως σήματα ΕΕ τις λεκτικές ενδείξεις GOOGLE CAR και GC GOOGLE CAR προς διάκριση οχημάτων και μέσων μετακίνησης (κλάση 12). Στη διαδικασία ενώπιον του EUIPO η Google είχε ασκήσει ανακοπή, επικαλούμενη προσβολή του ομόηχου σήματος φήμης που της ανήκει εκ μέρους του υποβληθέντος προς καταχώριση σημείου επί τη βάση του άρθρου 8 παρ. 5 Κανονισμού 2017/1001.
Σύμφωνα με το Δικαστήριο, το σήμα της Google χαίρει αναμφίβολα φήμης (reputation mark). Ακολούθως, μπορεί να προσβληθεί από ηχητικά όμοιο σημείο, ακόμα κι αν αυτό προορίζεται να διακρίνει διαφορετικά προιόντα, όπως εν προκειμένω είναι τα οχήματα σε σχέση με τις μηχανές αναζήτησης και το λογισμικό. Η προσβολή έγκειται στην πρόκληση κινδύνου σύγχυσης στον μέσο ενδιαφερόμενο, ότι η Google συνδέεται επιχειρηματικά με τον κάτοχο του προς καταχώριση σημείου, υπό την έννοια ότι τα προιόντα του τελευταίου (οχήματα) είναι εξοπλισμένα με λειτουργικό σύστημα, εφαρμογές και εν γένει λογισμικό Google. Το αθέμιτο όφελος που δύναται να αντλήσει ο αιτών από τη φήμη του προσβαλλόμενου σήματος δεν αναιρείται από το γεγονός ότι και η Google δραστηριοποιείται στον τομέα των αυτοκινούμενων οχημάτων (self driving cars) υπό το σήμα WAYMO.