Συλλογή δεδομένων από καταναλωτές στο διαδίκτυο – Νομική μεταχείριση (ΗΠΑ)

Η σύγχρονη τεχνολογία επιτρέπει την παρακολούθηση των χρηστών κατά την πλοήγησή τους στο διαδίκτυο και την προσαρμογή των προσφορών των επιχειρήσεων στο καταναλωτικό προφίλ καθενός ξεχωριστά. Σε γενικές γραμμές τέτοιου είδους εξατομικευμένο μάρκετινγκ βασίζεται στη συλλογή και ανάλυση δεδομένων, με βάση τα οποία λαμβάνονται κατόπιν εμπορικές αποφάσεις αυτοματοποιημένα ή με ανθρώπινη παρέμβαση. Τέτοιες αποφάσεις μπορεί να αφορούν για παράδειγμα τη σύναψη ή καταγγελία συμβάσεως, την τιμή και τον τρόπο πληρωμής, την παροχή πίστωσης, κλπ. 

Ιδίως στην αυτοματοποιημένη λήψη αποφάσεων καταλυτική σημασία εμφανίζουν οι μεγάλοι όγκοι δεδομένων, προσωπικών και μη, που εκπαιδεύουν το (αλγοριθμικό) σύστημα να χειρίζεται αυτόνομα τυχαίες περιπτώσεις. Η αυξημένη ανάγκη στις μέρες μας για μεγάλα δεδομένα, τα έχει καταστήσει εμπορεύσιμη ύλη, που ανταλλάσσεται με ψηφιακά αγαθά και υπηρεσίες. Είναι σύνηθες να καλείται ο καταναλωτής να συγκατατεθεί στη συλλογή και επεξεργασία των προσωπικών του δεδομένων, προκειμένου να του επιτραπεί η χρήση εφαρμογών και δικτύων στο ψηφιακό περιβάλλον. Συνυθέστερα, όμως, τα δεδομένα του υποκλέπτονται ερήμην του. 

Πώς πραγματοποιείται λοιπόν η συλλογή των δεδομένων στο περιβάλλον του διαδικτύου; Ποια τεχνικά μέσα υφίστανται για την προστασία των χρηστών από υποκλοπές; Και ποιο το νομικό πλαίσιο που εφαρμόζεται σχετικά … στην άλλη πλευρά του ατλαντικού; Η επισυναπτόμενη μελέτη του αμερικανικού Κονγκρέσου μας δίνει τη δυνατότητα να γνωρίσουμε τον προβληματισμό για το consumer profiling και scoring όπως επικρατεί στις ΗΠΑ, και αναδεικνύει τις επιδράσεις του GDPR στην οικεία έννομη τάξη.

Διαβάστε την εδώ

 
Θυμηθείτε κι αυτά
prev next

Πριν φύγετε

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *