Κανένας κίνδυνος σύγχυσης μεταξύ “Ciao” & “Ciao Mamma”

Απόφαση OLG Frankfurt am Main από 30.06.2021, 6 W 35/21

Μια ενδιαφέρουσα απόφαση εκδόθηκε στα τέλη Ιουνίου 2021 από γερμανικό δικαστήριο, που πραγματεύεται τον κίνδυνο σύγχυσης που δύναται να προκληθεί μεταξύ του διακριτικού τίτλου “Ciao” για πιτσαρία και “Ciao Mamma” για εστιατόριο που σερβίρει και ιταλικά πιάτα. Το δικαστήριο έκανε δεκτό ότι ο όρος Ciao διαθέτει μέτρια διακριτική ικανότητα δεδομένης της σημασίας του και της ευρύτατης χρήσης του στην ιταλική καθομιλουμένη, πλην όμως δεν αποκλείεται να επικρατήσει στις συναλλαγές ως διακριτικό γνώρισμα επιχείρησης. Εν προκειμένω, πάντως, δεν προσβάλλεται από τη χρήση της παραπλήσιας έκφρασης Ciao Mamma από ανταγωνιστή.  

Πράγματι, οι εκφράσεις Ciao και Ciao Mamma διαφέρουν αρκετά, ώστε η συνολική εντύπωση που αποκομίζει ο μέσος καταναλωτής, όταν τις αντιλαμβάνεται, να αποκλείει τον κίνδυνο σύγχυσης μεταξύ των διακρινόμενων επιχειρήσεων. Περαιτέρω, η λέξη ciao δεν έχει σημασία προέλευσης, με αποτέλεσμα το εστιατόριο ciao mamma να μην μπορεί να εκληφθεί από τον μέσο καταναλωτή ως παράρτημα της ενάγουσας επιχείρησης. Ακολούθως, το δικαστήριο απέρριψε το ένδικο βοήθημα της πιτζαρίας “Ciao” για άρση της επικαλούμενης προσβολής, ήτοι εγκατάλειψη του επίδικου διακριτικού τίτλου “Ciao Mamma” από το ανταγωνιστικό εστιατόριο.

 
Θυμηθείτε κι αυτά
prev next

Πριν φύγετε

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.