Η Ευρωπαϊκή Στρατηγική για την Ψηφιακή Ενιαία Αγορά

Στις 29 Ιουνίου 2015, εκπρόσωποι της Ευρωπαϊκής Επιτροπής θα επισκεφτούν την Αθήνα για να συμμετάσχουν σε δημόσια εκδήλωση σχετικά με την Ευρωπαϊκή Στρατηγική για την Ψηφιακή Ενιαία Αγορά. Η εκδήλωση θα λάβει χώρα στο Εμπορικό & Βιομηχανικό Επιμελητήριο Αθηνών, αίθουσα Ερμής, Ακαδημίας 7.

Από το site της Ευρωπαϊκής Επιτροπής:

“Η εκδήλωση θα είναι μια εξαιρετική ευκαιρία ανταλλαγής ιδεών και απόψεων με εκπροσώπους δημόσιων οργανισμών, επιχειρήσεων, επαγγελματικών και καταναλωτικών φορέων και ΜΚΟ της Ελλάδας, οι οποίοι εμπλέκονται στη διαμόρφωση του ψηφιακού τοπίου της χώρας.  Εκπρόσωποι των διαφόρων φορέων θα έχουν την ευκαιρία να εκφράσουν τις προσδοκίες και τις παρατηρήσεις τους για την εν λόγω στρατηγική. Από την πλευρά τους, οι εκπρόσωποι της Ευρωπαϊκής Επιτροπής θα ακούσουν από πρώτο χέρι τις ψηφιακές εμπειρίες των τοπικών παραγόντων και θα συζητήσουν τις ευκαιρίες που γεννά η νέα Στρατηγική για την Ελλάδα και πώς θα βοηθήσει την ενίσχυση της οικονομικής ανάπτυξης και της αγοράς εργασίας στη χώρα.

Αναφορικά με τη συνδεσιμότητα, η Ελλάδα παρουσιάζει πρόοδο σε σχέση με πέρυσι, αν και υπάρχουν ακόμη περιθώρια για περαιτέρω βελτίωση. Για παράδειγμα, παρά το γεγονός ότι το 100% των ελληνικών νοικοκυριών έχει πρόσβαση σε σταθερές ευρυζωνικές υπηρεσίες, μόνο το 37% έχει συνδρομή σε αυτές, ενώ μόλις το 27% των κατοικιών έχει πρόσβαση σε υψηλής ταχύτητας Διαδίκτυο (τουλάχιστον 30 Mbps), πολύ κάτω από τον μέσο όρο της ΕΕ που είναι 62%.

Την ίδια στιγμή, είναι θετικό ότι το ποσοστό των επιχειρήσεων που χρησιμοποιούν ψηφιακές τεχνολογίες, όπως ηλεκτρονική ανταλλαγή πληροφοριών (ERP – 40%) και μέσα κοινωνικής δικτύωσης (17%) είναι υψηλότερο από τον μέσο όρο της ΕΕ (31% και 14% αντίστοιχα). Ωστόσο, δεν υπάρχουν πολλές ελληνικές επιχειρήσεις που χρησιμοποιούν RFID (2,6%), ηλεκτρονικά τιμολόγια (4,8% το 2014), ή υπηρεσίες υπολογιστικού νέφους (4,7%).   Πολύ λίγες μικρομεσαίες επιχειρήσεις (ΜΜΕ) πραγματοποιούν πωλήσεις μέσω διαδικτύου στην Ελλάδα (9,1%) και ακόμη λιγότερες διαδικτυακές πωλήσεις σε άλλα κράτη μέλη της ΕΕ (4,3%).  Σε μια περίοδο όπου η ανάπτυξη είναι καίριας σημασίας για την χώρα, οι ελληνικές επιχειρήσεις πρέπει να ενθαρρυνθούν για να αξιοποιήσουν στο μέγιστο βαθμό τις ευκαιρίες που προσφέρει η ψηφιακή οικονομία.

Οι ψηφιακές τεχνολογίες αλλάζουν την οικονομία και την καθημερινότητά μας. Μια ψηφιακή ενιαία αγορά θα δημιουργήσει πολλές νέες ευκαιρίες για ανάπτυξη και νέες θέσεις εργασίας στην Ελλάδα και στην Ευρώπη.

Σε μια πραγματικά ενιαία ψηφιακή αγορά, οι ελληνικές επιχειρήσεις και ιδίως οι ΜΜΕ, η ραχοκοκαλιά της εθνικής οικονομίας, θα μπορούσαν να βελτιώσουν σημαντικά τη διαδικτυακή τους παρουσία και να πωλούν προϊόντα και υπηρεσίες στην Ευρωπαϊκή αγορά των 550 εκατομμυρίων πολιτών. Πώς μπορούν να τα καταφέρουν;  Πώς θα μπορούσαν να μειώσουν το κόστος τους στην προσπάθειά τους να επεκταθούν εκτός συνόρων; Τι είδους κίνητρα θα χρειάζονταν για να επενδύσουν σε δίκτυα ταχείας ευρυζωνικής σύνδεσης; Τι θα σημάνει η άρση του αδικαιολόγητου γεωγραφικού αποκλεισμού (geo-blocking) για επιχειρήσεις και καταναλωτές;

Η στρατηγική για την ψηφιακή ενιαία αγορά είναι σημαντική και για την τοπική αυτοδιοίκηση. Ποιες είναι οι πιο πολλά υποσχόμενες ψηφιακές υποδομές στις οποίες θα πρέπει να επενδύσουν οι ελληνικές πόλεις και ποιες οι πιο ελπιδοφόρες υπηρεσίες για δημότες και εταιρείες; Ποιο είναι το σωστό αναπτυξιακό μοντέλο που θα πρέπει να ακολουθήσουν και πώς θα μπορούσε αυτό το μοντέλο να συμβάλει στην επιχειρηματική ανάπτυξη;

Αυτές είναι ορισμένες από τις ερωτήσεις που θα συζητηθούν στην ημερίδα της 29ης Ιουνίου. Ελπίζουμε ότι η εκδήλωση αυτή θα είναι η αρχή ενός διαρκούς διαλόγου, στον οποίο θα συμβάλουν πολύ περισσότεροι πολίτες στο μέλλον, τόσο δια ζώσης όσο και διαδικτυακά”.

Βρείτε το πρόγραμμα της εκδήλωσης εδώ.

Διαβάστε εδώ και την, σχετική με την ψηφιακή οικονομία, ομιλία του Γερμανού Επιτρόπου Günther H. Oettinger, που δόθηκε σε πρόσφατη εκδήλωση της think tank “Bruegel”.

Θυμηθείτε κι αυτά
prev next

Πριν φύγετε

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.